Математика в школе - 2

birch

Well-known member
k_ja_ra, я так себе примерно и представляла :) по ссылке просто совсем не так. Метод пока не постигла :)))))
 

k_ja_ra

Well-known member
мне падабаецца.)

Glory, метад насамрэч лагічны і празрысты:

я в таких случаях (когда нет в известных источниках, или не знаем откуда задача) в строке поиска пишу условие задачи
але месцамі я тупа забываю, што ёсць гугл.) І раз за разам Morgenstern мне ласкава пра гэта нагадвае. :) Дзякуй ёй за гэта.)
 

k_ja_ra

Well-known member
Людзі, каму не лянота, растлумачце, клск, што ў мяне не так.

Чытаю задачу з рашэннем:


малюю 5-цівугольнік. Стаўлю ў ім тры кропкі. Малюю трохвугольнікі, як ва ўмовах задачы. Маю 15 трохвугольнікаў, а згодна з рашэннем задачы мае быць 180х=3*180+3*360
9 трохвугольнікаў.

Галаву зламала.

п.с. карцінка павялічваецца пры націсканні на яе.

======

Дапісала.
Карацей, забіце мяне, але рашэнне гэтае няправільнае. Перакруцілі, перамудрылі.
Мае быць тупа 2017*1000 трохвугольнікаў.
Калі я памыляюся ўсё ж, буду бязмерна ўдзячная таму, хто мне гэта паясніць.
 
Последнее редактирование:

имя-как-имя

Well-known member
k_ja_ra, мне кажется, это неправильное решение. С другим количеством углов многоугольника и точек внутри тоже не работает. Смущают непосчитанные углы. Один из углов каждого треугольника мы считаем, когда 360 умножаем на количество точек внутри, а вот считать сумму углов 1000-угольника равной сумме оставшихся двух углов каждого из 2017 треугольников мне кажется неправильным, как минимум потому, что углы эти накладываются друг на друга, их общая сумма явно больше, чем просто обойти по кругу все малые углы. Сложно без рисунка объяснить)). Мне кажется, что в случае с 3 точками внутри 5-угольника каждая из сторон 5-угольника является основанием 3 треугольников, несколько странно при этом получить их общее число 9.
Если вдруг ты уже разобралась, то поделись, пожалуйста.
 

k_ja_ra

Well-known member
Один из углов каждого треугольника мы считаем, когда 360 умножаем на количество точек внутри, а вот считать сумму углов 1000-угольника равной сумме оставшихся двух углов каждого из 2017 треугольников мне кажется неправильным,
так, і мне. Яны (аўтары рашэння) палічылі суму вуглоў 1000-вугольніка адзін раз, быццам бы кропка ўнутры толькі адна. А іх 2017 насамрэч. Адпаведна, гэту суму трэба палічыць 2017 раз. І тады па іх схеме рашэнне мае быць такім:
х*180=998*180*2017+360*2017
х=998*2017+2*2017.
А можна (дый трэба, па мне) не замарочвацца з градусамі ўвогуле. Кожная кропка ўнутры злучаная з вяршынямі 1000-вугольніка дасць 1000 трохвугольнікаў. 2017 кропак, адпаведна, дадуць 2017*1000 трохвугольнікаў. Задача для 2-га класа выходзіць. Апошняе якраз і бянтэжыць.

Гэта задача вочнага тура гарадской інтэрнет-алімпіяды па матэматыцы 2017 года, 8 клас. Умовы і рашэнне размешчаныя на сайце Юніцэнтра.
 

birch

Well-known member
Девушки вы невнимательно читаете. Ключевое слово разбит!!!!! Треугольники не накладываются друг на друга.зато внутренние точки могут все 3 вершинами треугольника. Решение верное.
 

ТиЛи

аву забрали:( буду такая!
кто-нибудь был на турнире городов?

расскажите как решать эту задачу про шины для авто. мне очень интересно
 

k_ja_ra

Well-known member
ТиЛи, дык умовы пакажыце, пліз. Можа, не вам адной цікава стане.)
 

jolly girl

Member
О, я могу, вскатце условие на передних колесах шины стираются за 28000, а на задних за 42000, через сколько надо их поменять местами чтобы они сносились одновременно

Решение 2 колеса сносятся с скоростью 1/28000, а ещё плюс два со скоростью 1/42000, это равно как если бы 4 усреднённых колеса сносились со скоростью 1/х
Отсюда х 33600
Значит это максимальное расстояние, которое могла бы приехать машина причем половину пути разные шины должны быть на разных колесах, т.е. делим на 2 и получаем 16800

Я вчера полвечера пыталась объяснить это сыну)))

А ещё я выяснила, что это называется среднее гармоническое
 

jolly girl

Member
О, это не страшно, сын тоже))), я как химик совершенно не умею объяснять математику)
 

k_ja_ra

Well-known member
Зацікавілася задачай вышэй.
Спытала ў дачкі, сказала, як і чакалася, што ў школе сярэдняе гарманічнае не праходзяць. Дачка, праўда, у 10-м класе, можа ў 11-м?
Я да чаго. Не ведаючы формулы сярэдняга гарманічнага, наколькі ўвогуле мажліва рашыць задачу вышэй? Падборам здаецца малаімаверным.) А як?

адкуль? як вы гэта вылічылі, нават не ведаючы з вашых слоў, што гэта сярэдняе гарманічнае? Ці вы проста карысталіся звыклай вам формулай і проста ўжо і не памяталі, што гэта формула сярэдняга гарманічнага і ёсць? Мне гэта формула здаецца немагчымай для самастойнага вывядзення ці як я гэта называю "адчування" 6-7- класнікамі. Ці я памыляюся?
 

jolly girl

Member
Так там же уравнение самосоставленное 2/28000 +2/42000 = 4/х, я как бы усреднила колеса, а уравнение как предлагается в Википедии потом уже посмотрела, сын в 5 классе, он уравнения через n членов вообще бы не понял
 

Magda

Well-known member
в школе же проходят задачи на совместную работу. примерно оно и есть. Нет?
 

k_ja_ra

Well-known member
Magda, па мне, не. З агульнага толькі часткі цэлага.
Ладна, можа гэта проста я не ў тэме.
Вольным часам дам малой паглядзець. Цікава, як справіцца і як будзе разважаць і гэта сярэдняе гарманічнае вышукваць. Можа я і памыляюся, і ўсё якраз пад'ёмна.)
 

Magda

Well-known member
k_ja_ra, ну или задач типа
машина проехала 100 км со скоростью 60 км/ч и еще 100 км со скоростью 40 км/ч
какая средняя скорость?
200 / (100/60 + 100/40) = 48 км/ч
 

Magda

Well-known member
Один рабочий выполняет некоторую работу за 24 дня, а другой рабочий ту же работу может выполнить за 48 дней. За сколько дней будет выполнена работа, если рабочие будут работать вместе?

1) 1/24 работы в день делает первый рабочий
2) 1/48 работы в день делает второй рабочий
3) 1/24+1/48=2/48+1/48=(2+1)/48=3/48=1/16 работы в день делают оба рабочих делая работу вместе
4) 1:1/16=16 дней - нужно рабочим, чтоб сделать всю работу, работая вместе
ответ: 16 дней
 

k_ja_ra

Well-known member
k_ja_ra, ну или задач типа
машина проехала 100 км со скоростью 60 км/ч и еще 100 км со скоростью 40 км/ч
какая средняя скорость?
200 / (100/60 + 100/40) = 48 км/ч
Аб тым жа якраз думала. Што праходзяць жа сярэднюю хуткасць на фізіцы ў 7-м класе. Але неяк зусім іначай там усё вылічваецца.

Пра работу - усё так. Але забі ніяк не бачу паралелі з гэтай задачай пра колы.
 
Сверху