Беларуская мова

Касатка

Active member
Подскажите, пожалуйста, фонетический разбор слова "адчуваць". А то у нас тут спор :)
 

FialCa

Well-known member
На месте Д будет звук [т], потому что [ч] глухой звук и приглушает предыдущий.
 

Касатка

Active member
FialCa, а почему не удлиненный (или как он называется?) [ч]? Такого варианта нет вообще? Что вы написали, это понятно.
 

FialCa

Well-known member
Happy, То есть [аччу-], а не [атчу-]? Или [атччу-]?

Касатка, я, видимо, не права, извините :)
 

FialCa

Well-known member
Я 10 раз произнесла это слово - я произношу звук [т]. Я не правильно произношу?
 

Касатка

Active member
Девушки, как обосновать? Учу ребенка уметь отстаивать свое мнение, если считает, что права и может это доказать. Учитель дважды ее исправила. Вроде и не принципиально и не влияет на отметку, но мне самой интересно даже.
 

k_ja_ra

Well-known member
Які від сувязі (дапасаванне, кіраванне, прымыканне) у словазлучэннях:
- люблю капучына
- пяцёра вучняў
?

у нас меркаванні раздзяліліся.)

====

п.с. па другой частцы знайшла такі адказ (страшны, да слова, адказ, нават не ўяўляла, як усё складана):
У беларускай мове лічэбнікі два, тры, чатыры дапасуюцца да назоўнікаў у форме назоўнага склону множнага ліку: тры вучні. У рускай мове гэтыя лічэбнікі кіруюць назоўнікамі ў форме роднага склону адзіночнага ліку: три ученика. Лічэбнікі пяць і вышэй у назоўным склоне кіруюць назоўнікамі ў форме роднага склону множнага ліку (лічэбнік выступае галоўным словам словазлучэння) як у беларускай, так і ў рускай мовах. Ва ўскосных склонах (акрамя вінавальнага, калі ён супадае з назоўным) лічэбнік дапасуецца да назоўніка і залежыць ад яго.
па першай частцы - пытанне ў сіле.
Я лічу, што гэта кіраванне, а дзіцё сцвярджае, што нібыта настаўнік сказаў прымыканне, бо "капучына" не змяняецца.
 
Последнее редактирование:

имя-как-имя

Well-known member
Я лічу, што гэта кіраванне, а дзіцё сцвярджае, што нібыта настаўнік сказаў прымыканне, бо "капучына" не змяняецца.
Я за управление. Ну и что, что не изменяется. Падеж имеет все равно. Добавил в капучино, стакан с капучино, не могу без капучино и т.п. Главное слово глагол управляет зависимым неизменяемым существительным в косвенном падеже.


Смотри, что нашла:
Кіраванне – гэта від сувязі, калі галоўнае слова вымагае склонавую або прыназоўнікава-склонавую форму назоўніка ці займенніка, якая захоўваецца пры ўсіх змяненнях галоўнага кампанента словазлучэння: чытаць кнігу, чытаю кнігу, чытаў бы кнігу, чытай кнігу; цікавіўся кнігамі, цікавячыся кнігамі і г.д.; размова з сынам, размовы з сынам, размовамі з сынам і г.д.; здольны да навукі, здольнага да навукі…; здольнасць да навукі, здольнасцямі да навукі і г.д.
У якасцi залежнага могуць выступаць толькi словы з прадметным значэннем (назоўнікі ці субстантываваныя словы). Граматычныя сродкі сувязі: а) канчатак: любуюся даляглядам; б) канчатак і прыназоўнік: клапаціцца пра бацькоў; в) толькі прыназоўнік (пры нязменных словах): звярнуцца да маці, распавядаць пра кенгуру.
Тут

Много букв, примерно середина страницы, чуть выше.
 
Последнее редактирование:

k_ja_ra

Well-known member
имя-как-имя, я аргументую так жа. Што ўсё адно склон мяняецца, прыназоўнік з'яўляецца і ўсё такое.
Але пасля цытаты ў маім посце вышэй пра тры вучні і далей па тэксце, у прынцыпе ўжо ні з чаго не здзіўлюся. Хаця логіка *прымыканне, бо "капучына" не змяняецца" рве мозг.
Можа пры нагодзе высветлю ўсё ж. Дзіцё пакуль кажа, што настаўнік такі настойвае на прымыканні. Праўда, не выключаю, што гэта дзіцё ўсё ж штосьці не так даносіць ці не так разумее.

в) толькі прыназоўнік (пры нязменных словах): звярнуцца да маці, распавядаць пра кенгуру.
ну вось. Тэарэтычна з гэтага і можа вынікаць, што калі прыназоўнік ёсць - кіраванне, калі няма, як у нашым выпадку (люблю капучына) - прымыканне. Хаця па мне гэта лухта нейкая, а не правілы.
Філалогія - зло.
 

имя-как-имя

Well-known member
k_ja_ra, все равно в характеристике примыкания нигде не упоминается, что зависимым словом может быть существительное.
 

имя-как-имя

Well-known member
Вот нашла подобное в русском. Так себе аргумент, конечно.

http://new.gramota.ru/spravka/buro/search-answer?s=285766+


Я, конечно, белорусского не бог весть какой знаток. Но мне совершенно однозначной видится ситуация. Управление и точка.
 

birch

Well-known member
Народ, помогите найти правило как ставить ударение в дзеясловах 2 асобы множнага ліку?
чакАеце, берыцЁ,глядзецЁ, бАчыце і так далей.
При каких условия ударение переходит на окончание?
Вообще ни одной мысли и я видимо даже Гуглу грамотно вопрос задать не могу.
 

k_ja_ra

Well-known member
Glory, націск правяраецца па форме 2-й асобы адзіночнага ліку. Калі ён прыпадае на апошні склад, то і ва мн.ліку будзе на апошнім складзе. Калі не - то і не:

глядзІш - гледзіцЕ (ці гледзіцё)
бЕгаеш - бЕгаеце
дУмаеш- дУмаеце
ідзЕш - ідзяцЕ
і г.д.
 
Сверху