Математика в школе!

Статус
В этой теме нельзя размещать новые ответы.

Orion

Созвездие
Orion, калі памятаеце, было дакладнае заданне, без "еслі".)))
не, не памятаю :) я ж где-то с конца начала читать :) но без если никак, я ж сказала что в контексте это определяется..

І я паўтару пытанне, чаму 12? чаму не 6?
потому что по контексту видно :)
 

k_ja_ra

Well-known member
Я ж вам цытату давала.)

потому что по контексту видно
Дзе? Дзе гаворка ідзе пра дзень, менавіта як пра 1/2 частку сутак, а не пра 1/4, прыкладам? Я не бачу такога кантэксту. :))

Orion, а ўвогуле са свайго боку прызнаю, што спрэчка дзеля спрэчкі ў нас.)

Вы сама напісалі, што ў заданні разумееце дзень, як суткі (пост 1093). ))))

Пасля словаў Кацярыны, што дзеці стопудова ўспрымаюць дзень як частку сутак, спецом паказала заданне сваёй. Яна, не сумняваючыся ні хвіліны, палічыла дзень як суткі, як 24 гадзіны. І шчыра, у мяне няма аніякага жадання пераконваць яе ў адваротным.

Мы лічым днямі. Колькі дзён у годзе? а колькі ў месяцы? у тыдні? Часцей за ўсё гэтае слова ўжываецца менавіта як сінонім сутак.

Дзень, як частка сутак - мастацкая літ-ра, па мне :), без якой бы то ні было прывязкі да дакладнай працягласці гэтага самага дню ў гадзінах.
 

Orion

Созвездие
Я ж вам цытату давала.)
в цитате с задачей ничего про 'если' не говорится..

Дзе? Дзе гаворка ідзе пра дзень, менавіта як пра 1/2 частку сутак, а не пра 1/4, прыкладам? Я не бачу такога кантэксту.
а я вижу :) по умолчанию день это сутки.. если в задаче (одной и той же) упомянуты сутки отдельно а день отдельно, значит это день половинный.. если в этой же задаче еще и про вечер где-то сказано, то все становится 1/4.. чем менее общий контекст тем более частное берется знчение..
Пасля словаў Кацярыны, што дзеці стопудова ўспрымаюць дзень як частку сутак, спецом паказала заданне сваёй. Яна, не сумняваючыся ні хвіліны, палічыла дзень як суткі, як 24 гадзіны.
отличный эксперимент чтобы установить способны ли дети различать понятие в контексте и это не русского языка касается, а именно математики :) если ты не правильно интерпретируешь слова задачи то и решишь не правильно.. а теперь дайте ей не общее задание а с указанием что есть еще утро и вечер и ночь и спросите сколько равен день :)

а вообще касательно черканий учителя, не далее как несколько дней назад имела беседу с собственным ребенком.. уже не раз столкнулись что я открываю тетрадь и вижу что почеркано.. открываю книгу - все решено правильно.. почему почеркано спрашиваю - "не знааааю".. а суть в том что учитель на уроке счел задачу легкой и задал в ней что-то другое посчитать (читай в классе совсем другой контекст озвучили).. это благополучно пролетело мимо ушей а потом удивляется что учитель почеркал.. так вот было доведено до понимания что не мама дома должна расшифровывать почему почеркано и почему вдруг день оказался 12 а не 24, а ребенок если не видит почему не правильно, подходит к учителю и спрашивает..
 

k_ja_ra

Well-known member
Orion, Вы мяне заблыталі, прабачце.

в цитате с задачей ничего про 'если' не говорится..
Дык я пра тое ж акраз, але Вы такі на "еслі" настойваеце:

если в задаче (одной и той же) упомянуты сутки отдельно а день отдельно, значит это день половинный.. если в этой же задаче еще и про вечер где-то сказано
У задачы "еслі" не было.
Іншая рэч, калі заданне фармуляецца так, прыкладам: а цяпер давайце ўявім, што дзень - частка сутак, 1/2. Як тады будзе выглядаць неравенства? А цяпер 1/4 - як цяпер?
Толькі тады прасцей абазначыць "дзень" іксом і прапанаваць рашыць неравества пры розных яго, ікса, значэннях. Гэта куды больш па-матэматычнаму будзе.


Яшчэ раз, я не адмаўляю існаванне паняцце дня, як часткі сутак і чагосьці адрознага, як мінімум, ад ночы, як такое.
Больш за тое, такі дзень можа нават у задачы па мат-цы сустрэцца. Такой, прыкладам:

Днём вусень (гусеніца) прапаўзае 3 м па дрэве ўверх, а ноччу апускаецца на 1 метр уніз. На які дзень вусень дасягне вершыні дрэва вышынёй 15 метраў?

Але НІКОЛІ пры гэтым не вядзецца пра дакладную колькасць гадзін, якую гэты дзень доўжыцца.

Заданне, пра якое спрэчка, ПАТРАБУЕ ДАКЛАДНАЙ працягласці дню. Што магчыма ТОЛЬКІ калі прыняць дзень як суткі.

Паўтаруся: адзінкі часу "дня", якая роўная 12 гадзінам, не існуе.

Як катэгорыя, якая адрозніваецца ад любой іншай часткі сутак - існуе, безумоўна.

а теперь дайте ей не общее задание а с указанием что есть еще утро и вечер и ночь и спросите сколько равен день
Ок, увечары. ) Але што б яна не адказала, гэта будуць адно ЗДАГАДКІ, не пацверджаныя анічым. Здагадкамі і "наўскідку" для ДАКЛАДНЫХ вылічэнняў у мат-цы апераваць нельга.
 

Orion

Созвездие
У задачы "еслі" не было.
так в задаче 'если' и нет :) 'если' пишу я чтобы конкретизировали контекст.. в отрыве от контекста день это сутки.. а приведя все примеры из этого номера может оказаться что там и день и сутки упомянуты, следовательно понятно становится что это НЕ одно и тоже, следовательно надо брать другую цифру :)

Ок, увечары. ) Але што б яна не адказала, гэта будуць адно ЗДАГАДКІ, не пацверджаныя анічым. Здагадкамі і "наўскідку" для ДАКЛАДНЫХ вылічэнняў у мат-цы апераваць нельга.
поэтому считаю наиболее правильным вариантом действий последний абзац моего поста :)
 

k_ja_ra

Well-known member
поэтому считаю наиболее правильным вариантом действий последний абзац моего поста
Апошні раз. Гэта было дамашняе заданне. Ре зрабіў.
А на ўроку ў класе назаўтра настаўніца сказала - няправільна, бо дзень - гэта 12 гадзін. Без "еслі", без "палічыце, як для 1/2 сутак" і г.д.
 

Mahima

переименовалась:)
Патаму што ў задачы з рабочымі, якія зрабілі дэталі за 2 дні, неістотная абсалютна працягласць самога дня. Дзень як умоўная адзінка тут. Істотна колькі зробяць за такіх 4 дні, прыкладам.
ну почему? Если нужно сравнить производительность с другим рабочим, а не указано, из какой географической зоны:)))
Тут жа (у гэтым прыкладзе Каці-кі) прынцыпова, колькі ДАКЛАДНА доўжыцца дзень, каб правільна адказаць на заданне.
а, может, это и озвучено было на уроке. Спрошу у своего малого сегодня для прикола, как он понимает день в смысле длительности:))
Ці вось прыклад: 30 дзён*1 месяц. Ставіць знак роўнасьці?
а тут ты поставишь знак равенства? А я думаю, что учебник ставит. Потому что условно принято, что месяц составляет 30 дней. А в частности февраль вообще 28...или 29:)))
значит возможно кроме текста задачи был еще другой контекст.. например на уроке учитель об этом сказал.. или они такую задачу решали именно с этим значением..
воооот:)
адзінкі часу "дзень", роўнай 12 гадзінам, у мат-цы існаваць не можа. ІМХО.
и уравнение х+2=1 в началке и даже в пятом классе не решается. Без премудростей Петерсоновских, только в рамках школьной программы.
І я паўтару пытанне, чаму 12? чаму не 6?
а почему часы разбиты на 12 частей? А не на 6?

А на ўроку ў класе назаўтра настаўніца сказала - няправільна, бо дзень - гэта 12 гадзін.
а ребенок пояснил свою точку зрения? Адекватный учитель услышал бы и принял, ИМХО.
поднимает руку и говорит "почему?"
да.
 

k_ja_ra

Well-known member
Если нужно сравнить производительность с другим рабочим
Тады ўмовамі ўдакладняецца, колькі доўжыцца працоўны дзень аднаго рабочага, а колькі другога.

а, может, это и озвучено было на уроке.
Што дзень - гэта 12 гадзін?!

Ці вось прыклад: 30 дзён*1 месяц. Ставіць знак роўнасьці?
а тут ты поставишь знак равенства?
Калі месяц прымаецца, як 30 дзён, гэта ўдакладняецца ва ўмовах. Калі гэта важна. У задачы: за месяц выпускаюць 15 машын, колькі выпускаюць за год? - ДАПУШЧЭННЕ ;) - што ўсе 12 месяцаў роўныя.)





значит возможно кроме текста задачи был еще другой контекст.. например на уроке учитель об этом сказал.. или они такую задачу решали именно с этим значением..
воооот
Паўтаруся, гаворка можа ісці пра 1/2 частку сутак, пра 1/4, ці нават 1/3, але не пра дзень, які роўны 12 гадзінам. Бо гэта "я так вырашыла". Не болей за тое.
и уравнение х+2=1 в началке и даже в пятом классе не решается.
Дык яго і няма такога ў падручніку, калі што.)))

а почему часы разбиты на 12 частей? А не на 6?
На электронным гадзінніку?
Дарэчы, дзеці не разумеюць ужо задачы на кемлівасць:

Турыст прыйшоў дадому ў 7 гадзін вечара і, стомлены, адразу лёг спаць, паставіўшы будзільнік на 8 гадзін раніцы. Колькі гадзін праспіць турыст?

Яны не ўяўляюць будзільніка іншага, чым электронны. Дзе 20.00 і 8.00 - цалкам розныя рэчы. :)))))



а ребенок пояснил свою точку зрения? Адекватный учитель услышал бы и принял, ИМХО.
Кацярына, гэта пра іншае. Пра адэкватнасць настаўніка, уменне адстаяць сваё меркаванне і падобнае.
Мы першапачаткова пра задачу вялі. З дакладнымі ўмовамі.
І нават калі побач было заданне пра суткі, дзень - гэта ніяк не 12 гадзін у мат-цы. Калі гэта асобна не падкрэслена. Так прыкладам: за дзень рабочы вырабляе 24 дэталі. Колькі ў сярэднім вырабляе ён за гадзіну, калі ягоны працоўны дзень доўжыцца 12 гадзін?
 

Mahima

переименовалась:)
У задачы: за месяц выпускаюць 15 машын, колькі выпускаюць за год? - ДАПУШЧЭННЕ - што ўсе 12 месяцаў роўныя.)
и это допущение озвучивается? Или подразумевается?
На электронным гадзінніку?
а при чем тут электронные часы? Они из другой песни совершенно.
Кацярына, гэта пра іншае. Пра адэкватнасць настаўніка, уменне адстаяць сваё меркаванне і падобнае.
нет, не про другое. Если учитель озвучивал про 12 часов, а ребенок забыл - это одно. Учитель соответственно ждет вполне определенный ответ - в контексте урока. Если не озвучивал, то должен принять оба варианта.

Алена, я все понимаю. И о сутках, и о днях. Но в данном случае, ИМХО, есть контекст и условность.
Но я согласна на два варианта ответа:) Если на уроке не велась речь о дне и ночи как об условных половинах суток.
 

k_ja_ra

Well-known member
подразумевается?
Падразумеваецца. Але і не пытаюцца тут, колькі машын зрабілі за адзін дзень. То бок не прынцыповая колькасць дзён у месяцы, важна, што іх такіх 12.
Ты праўда не адчуваеш розніцы?

а при чем тут электронные часы?
Пры тым жа, што і дзяленне цыферблата на 12 да таго, колькі доўжыцца дзень, як адзінка часу. :)))

Менавіта. Ёсць задача - вось і весь кантэкст. Любая задача можа быць рашана нават без прысутнасці дзіцяці на ўроку. Ён мог хварэць.
А настаўніца магла дзень і як 14 гадзін палічыць. Не бачу розніцы з 12.

Но я согласна на два варианта ответа
Я згодная, што карэктна заданне мусіла б фармулявацца так: суткі і 5 гадзін*18 гадзін.
 

katia-ka

Kitoks Pasaulis
значит возможно кроме текста задачи был еще другой контекст..
Спрэчка пайшла ўжо дзеля самой спрэчкі. Калі хто ня ведае, у неравенствах (пачаткова школа) не можа быць кантэкста і дапушчэньняў. Там выкарыстоўваюцца канкрэтныя велічыні.

Карацей, усё гэта - нашыя з вамі асабістыя домыслы. :) Дзякую за палеміку))
 

kolesnikova

New member
ой, ясно...буквенный символ...
Девочки, я, видимо, проста как пробка местами. Или тупа.
Сообщение от katia-ka Посмотреть сообщение
сэнс ня ў пропусках. А ў тым, што ў адказе атрымаецца адмоўная лічба, а гэтага ў пачатковай школе не вывучаюць.
да, как-то так я и хотела донести. Что есть некоторые допущения и издержки возраста что ли..
ну не знаю, еслі ребенок понимает ,что на градуснике минус 5 градусов и может это сам по градуснику определить - почему он не поймет, не математическим языком, что слева от ноля будут отрицательные числа? Сегодня попробую проэсперементироват на ребенке - поймет или нет )))) но он сам любитель мне составлять примеры типа 300-452 ))) и его обычно устраивают отрицательные числа в результате, вопросов не задает. Посмотрю, на сколько он понимает сегодня )))
 

Mahima

переименовалась:)
Пры тым жа, што і дзяленне цыферблата на 12 да таго, колькі доўжыцца дзень, як адзінка часу.
делили раньше день на 12 частей, как и ночь. И часы созданы так же. Это история.
Менавіта. Ёсць задача - вось і весь кантэкст. Любая задача можа быць рашана нават без прысутнасці дзіцяці на ўроку. Ён мог хварэць.
А настаўніца магла дзень і як 14 гадзін палічыць. Не бачу розніцы з 12.
да согласна я с тобой!:) что в учебниках наших есть такие казусы.
Но за 14 посчитать невозможно - нет предпосылок никаких.
У меня нет проблем с днем как половиной суток:) Поэтому два варианта ответа - в зависимости от значения слова день.
И усе.
Думаю, мы договорились:)))

почему он не поймет, не математическим языком, что слева от ноля будут отрицательные числа?
поймет. Я о том, когда это проходится. В началке - нет.
 

Magda

Well-known member
натка, да и в книжных магазинах тоже.

Я ф шоке, насколько петерсон третий класс сложнее чем математика рб 4 класс (извините автора не знаю).
С другой стороны, в России не учат 3 языка с первого класса. :(
 
Последнее редактирование:

Magda

Well-known member
kolesnikova, в нашей школе и еще пару школ, в которых учатся деи моих знакомых факультатив по английскому языку в первом классе был сугубо "добровольным", хочешь ходи, не хочешь ходи.
Наверняка, не во всех школах так... :)
 

Катя_Катина

Well-known member
Я ф шоке, насколько петерсон третий класс сложнее чем математика рб 4 класс (извините автора не знаю).
когда моя Оля училась в начальной школе и в 4 классе я обнаружила, что дите вааще не шарит в математике (просмотрела, виновата, но оценки то были хорошие...), я начала готовить ее к экзамену именно по Петерсон 3 класс. И все было гуд - 9 за экзамен...
ЗЫ Люблю Петерсон нежно :)
у меня есть комплект за 3 класс с испольщованной карандашом одной тетрадью (можно стереть) и чистыми двумя. Отдам за вкусняшку.
И еще есть методичка для учителя для 1 по-моему класса... надо уточнить.
 
Статус
В этой теме нельзя размещать новые ответы.
Сверху